CHMIELEWSKI S.A.

Lift Future!

Modernizacje

Szafa sterująca dźwigu

Modernizacje Dźwigów.

Nasza firma to nie tylko dostawca urządzeń dźwigowych do różnych typów budynków, to również dobry doradca mający ponad 50-cio letnie doświadczenie. Wychodząc naprzeciw życzeniom klientów, proponujemy przeprowadzenie modernizacji etapowej. Jest ona polecana szczególnie tam, gdzie jednorazowa, kompleksowa modernizacja jest zbyt dużym obciążeniem finansowym. Modernizacja prowadzona etapowo to określona od A do Z koncepcja stopniowego odmłodzenia dźwigów przez zastępowanie zużytych, przestarzałych zespołów nowoczesnymi i ekonomicznymi w eksploatacji. Modernizacja wykonana etapowo pozwala użytkownikom lub inwestorom na rozłożenie wydatków na modernizację w czasie. Koncepcja modernizacji etapowej daje gwarancje, iż wydane środki są inwestycją w przyszłość, w kierunku osiągnięcia celu jakim jest posiadanie nowoczesnego, komfortowego i energooszczędnego dźwigu.

Etapy modernizacji dźwigów:

Etap I:

Wymiana systemu sterowania na mikroprocesorowy, pozbawiony wad przekaźnikowo - stycznikowych systemów sterowania. Sterowanie mikroprocesorowe pozwala na łatwą adaptację pracy dźwigu do szczególnych wymogów budynków, przez zmianę oprogramowania zależnie od potrzeb użytkowników. Mikroprocesorowe systemy sterowania opracowano dla celów modernizacji dźwigów osobowych i towarowo-osobowych. Zasadniczą zaletą tych systemów jest ich elastyczność w zakresie doboru parametrów pracy dźwigów. Mikroprocesorowy system sterowania automatycznie dopasowuje się do natężenia ruchu. Wykrywa szczytowe nasilenie ruchu w górę czy w dół i dopasowuje się do tego trybu pracy. Dzięki temu optymalizowana jest praca dźwigu, a tym samym wzrasta zadowolenie użytkowników. Kryteria wykrywania nasilenia ruchu są programowalne. Wszelkie parametry systemu sterowania są łatwe do zaprogramowania. Raz zapisane parametry przechowywane są w trwałej pamięci. Zastosowanie regulatora VF (falownika) umożliwia płynną zmianę prędkości od 0 do prędkości nominalnej. Łagodny start oraz zatrzymanie na przystankach to te elementy, które w znaczny sposób poprawiają komfort jazdy. Częstotliwościowy regulator prędkości obniża jednocześnie zużycie energii elektrycznej w porównaniu do napędu dwubiegowego średnio o 30%, co wynika m. in. z trzykrotnie mniejszego prądu rozruchu. Cicha praca jest jego dodatkowym atutem. Mikroprocesorowe systemy sterowania firmy CHMIELEWSKI posiadają minimum 140 wejść i wyjść. Adresy wejść i wyjść są programowalne i można w nich zastosować wiele różnych sygnałów. Przy systemach sterowania istnieje możliwość połączenia dźwigów w systemy grupowe, maksymalnie do 4 dźwigów w różnej konfiguracji. Sterowania mikroprocesorowe dostosowane są do różnych typów napędu dźwigów oraz różnych systemów drzwi szybowych i kabinowych. W przypadku konieczności ograniczenia dostępu na poszczególne piętra w budynku istnieje możliwość zastosowania kontroli dostępu.

 

Etap II:

Wymiana zespołu napędowego. W modernizowanych dźwigach stosuje się zespoły napędowe typu WSR 200, WSR 201, MR 12, MR 17, MR 21 które dobrane są odpowiednio do parametrów dźwigu. Zakresy stosowania zespołów napędowych typu WSR 200, WSR 201, MR 12, MR 17, MR 21 Udźwig od 300 kg do 3200 kg, Prędkość od 0,25 m/s do 2,5 m/s, Dwubiegowe i regulowane częstotliwościowo. Wszystkie zespoły napędowe wyposażone są w przekładnię ślimakową. Zespoły napędowe montowane są na podkładkach elastycznych podwyższających izolację akustyczną. Zespoły napędowe stosowane przez naszą firmę są doskonale dostosowane do modernizacji systemów napędowych funkcjonujących dźwigów.

 

Etap III:

Wymiana kabin drewnianych na kabiny metalowe wyposażone w drzwi separujące użytkownika od ruchomych ścian szybu z wystrojem dopasowanym do charakteru obiektu i gustów użytkowników. Wystrój kabiny wykonany jest z elementów odpornych na zniszczenie przez wandali, niepalnych, w przeciwieństwie do tradycyjnych elementów wykonanych z drewna, stosowanych w przeszłości. Firma CHMIELEWSKI proponuje w budynkach o szczególnym zagrożeniu aktami wandalizmu specjalne odporne przyciski i kasetę dyspozycji. Remont lub wymiana na nową ramy kabiny z aparatem chwytnym. Wymiana drzwi szybowych na półautomatyczne lub automatyczne ze stali nierdzewnej lub malowane na dowolny kolor, z niedostępnymi dla użytkowników kontaktami. Wiele czynników wpływa na pracę drzwi. Gruz w prowadnicach drzwi, ciężkie drzwi szybowe lub przeciągi w szybie mogą powodować zbyt wolne zamykanie lub otwieranie, a nawet stwarzają potencjalne zagrożenie bezpieczeństwa pasażerów. Napęd drzwi oferowany przez nas z zamkniętą pętlą sprzężenia zwrotnego sprawdza w sposób ciągły prędkość i położenie drzwi oraz porównuje z parametrami zadanymi. Sterownik napędu drzwi ciągle reguluje prędkość drzwi, położenie, przyspieszenia i opóźnienia aby zapewnić realizację zadanej krzywej prędkości oraz pewną i spokojną pracę. Elektroniczny regulator napędu drzwi oparty na półprzewodnikach zawiera 25% mniej elementów ruchomych w porównaniu z regulatorem przekaźnikowym. Zapewnia to bardziej precyzyjną pracę oraz zmniejsza ryzyko awarii. Bardziej precyzyjne sterowanie i większy moment silnika zapewnia szybki i bezpieczny nawrót drzwi. Elektroniczne sterowanie zapewnia bardziej precyzyjną i cichą pracę. Modernizacja etapowa przeprowadzona według podanego powyżej schematu gwarantuje stopniowe unowocześnienie dźwigów i dostosowanie ich do obowiązujących norm bezpieczeństwa. Istnieje możliwość łączenia poszczególnych etapów tak aby dopasować koszty modernizacji do możliwości finansowych inwestora, jak również wykonanie całości prac w jednym etapie.